Ønsker du at erstatte den traditionelle bryllupsfest med en hvid sandstrand, masser af solskin og varmt vejr så hold dit bryllup i udlandet. Før du vender snuden sydpå for at holde dit drømmebryllup, er der dog nogle praktiske ting, du lige skal have med i tankerne. Der er nemlig både fordele og ulemper ved at rykke brylluppet til udlandet, og man skal have overvejet begge dele, før man tager springet. Derudover skal man tage stilling til hvem og hvor mange, der skal med til brylluppet, hvor i verden det skal være, og hvordan brylluppet skal holdes.
Hvad er jeres budget?
At holde sit bryllup i udlandet kan sagtens komme til at virke billigere end at holde det herhjemme. Omkostningerne på mad og leje af diverse ting er nemlig ofte lavere end i Danmark. Men så skal man også lige huske, at der i budgettet skal medregnes de omkostninger, man ikke ville få, hvis man holder bryllup i Danmark. Brudeparret samt jakkesæt og kjole skal nemlig fragtes til lokationen nogle dage i forvejen, og der skal også betales for hotelværelse til flere overnatninger for brudeparret og eventuelt en bryllupsrejse oveni. Derudover skal man overveje, om gæsternes flyrejse derned bliver på deres egen regning, eller om det bliver på brudeparrets. Og hvor skal gæsterne overnatte, mens de er der, og hvor lang tid skal de blive?
Det kan altså let stikke af, hvis man ikke passer på, og derfor er det en god idé at lave et budget, inden man går i gang med at planlægge. Så kan I nemlig finde ud af, om I overhovedet har råd til at flytte brylluppet til udlandet, samt om der er enkelte steder, I bliver nødt til at spare eller gå på kompromis.
Hvem skal inviteres med?
Hvem og hvor mange, der skal inviteres med til brylluppet, kommer også an på budgettet. Jo flere gæster, jo dyrere bliver brylluppet. Derfor skal I vælge, om alle skal inviteres med, eller om brylluppet kun bliver for de tætteste familiemedlemmer og venner. At vælge nogen fra kan dog være svært og ikke mindst ærgerligt, så det er vigtigt at tage stilling til, om man har mod på at skulle undvære enkelte familiemedlemmer eller gode venner til sit bryllup.
Hvor i verden skal det være?
Når først man har valgt, at brylluppet skal rykkes til udlandet, så er det store spørgsmål, hvor i udlandet det skal være. Sydeuropa har rigtig mange steder at vælge mellem, og lande som Frankrig, Italien og Spanien er særligt populære med det gode vejr og flotte omgivelser. Man kan dog også vælge at rykke brylluppet endnu længere væk og til mere eksotiske egne. Det kan være en svær beslutning at tage, men lige meget hvad, så skal både brudeparret og alle gæsterne nok få en bryllupsoplevelse, der ikke vil gå i glemmebogen lige foreløbigt.
Hvordan skal brylluppet holdes?
Der er utroligt mange forskellige måder, man kan vælge at holde sit bryllup på, men når man har valgt at rykke hele brylluppet til udlandet, bør man udnytte dette til dets fulde potentiale. Derfor kan man med fordel vælge at holde brylluppet som en udendørsfest, så man kan nyde det gode og varme vejr i syden. Find et godt tilbud på teltudlejning samt en smuk lokation, hvor bryllupsfesten kan holdes og festteltet slås op. Ved at holde bryllupsfesten i telt kommer man gennem hele brylluppet helt tæt på de smukke omgivelser, I nøje har udvalgt.
Hvem skal komme og spille
Hvis man holder sit bryllup i Danmark er det rimelig nemt at finde et godt bryllupsband, der er med til virkelig at forevige ens dag. Når man holder det i udlandet kan det dog være lidt mere udfordrende at finde det rigtige band til brylluppet, derfor bør man sætte lidt til af til at researche på den del.
Før brylluppet finder sted
Det er ikke nemt at planlægge et bryllup, for forberedelserne er mange, og det er en stor dag, man ikke får tilbage, så det skal være helt perfekt. Bryllupsplanlægningen bliver ikke ligefrem lettere af, at man vælger at holde bryllupsfesten i udlandet, og derfor befinder sig mange tusind kilometer væk fra lokationen. Det kan derfor blive nødvendigt, at I rejser ned til bryllupslokationen nogle måneder før, brylluppet finder sted for at tjekke det ud og få de sidste detaljer på plads, så I er sikre på, at det hele spiller sammen.