
Indtægterne for små og mellemstore lokale tourguides er gradvist faldet i løbet af de seneste par år, hvilket skyldes af Corona, men kan i høj grad stadig stige med en effektiv online tilstedeværelse.
GOOGLE MIN BUSINESS (GMB)
Du skal starte med at oprette en Google My Business-konto, da dette vil hjælpe dig med at være synlig på lokale søgninger. Uden at være synlig bliver det svært for folk at finde din hjemmeside og skabe engagement i din virksomhed gennem Lokal SEO. Har du stadig ikke en hjemmeside? Køb hjemmeside.
Når kunder søger efter virksomheder som dig på Google, kan de finde dine rejserelateret tjenester, hvis du opretter en Google My Business-konto. De kan også se anmeldelser og anden information om din virksomhed på resultatsiden.
Med disse tips i tankerne kan du begynde at engagere dig med dine tidligere kunder og nemmere at konvertere nye kunder. Det første skridt er at give nøjagtige oplysninger om dig selv online, så de ved, hvor hurtigt de kan kontakte for de områder de vil besøge.
Selvom det er tydeligt, at du har åbent på dit kontor til at tage imod bookings, behøver folk ikke komme indenfor, da det i disse tider er mere normal at udføre det hele online! Det er derfor, lokal markedsføring har potentialet til at bringe resultater hurtigt på grund af dets bekvemmelighed for både dig og dine kunder.
DU KAN IKKE IGNORERE DEN STIDIG FORANDRINGENDE NATUR
Digital markedsføring er en af de mest effektive og effektive måder for lokale virksomheder til at nå deres kunder. Succesfulde digitale marketingfolk kan holde sig ajour med nyheder fra pålidelige platforme, interagere direkte med nuværende kunder og konstant forbedre deres strategier ved at lytte nøje til feedback om, hvad der fungerer bedst inden for online markedsføring. For tour guides er platforme som TripAdvisor et af de bedste steder at betale for markedsføring, da de fleste rejsende bruger denne platform til at tjekke destinationer.
MÅL LOKALT VED ANNONCERING
Internettet har givet anledning til nye markedsføringsmuligheder, men det er svært for små virksomheder at nå ud til et bredt publikum uden annoncering. Ud over organiske resultater på søgemaskiner og engagement på sociale medier bør du overveje lokale onlineannoncer såsom Google Ads eller Facebook-annoncer.
For at få din annonce til at skille sig ud, skal du målrette mod diverse områder og bruge deres sprog. Dette vil vise folk, at du forstår dem, hvilket er vigtigt for at opnå tillid til især for rejseguides..
Omkring 20 % af de samlede Facebook-brugere har købt noget, da de så annoncerne, mens de gik gennem deres Facebook-nyhedsfeed. Det er det samme for Google Ads. Disse annoncer er rettet mod folk med specifikke interesser. I dit tilfælde ville det være for folk som allerede er klar til at rejse til dit område, så det er nemt at tiltrække dem med denne form for marketingstrategi.
GØR DIG SELV MERE TILGÆNGELIG
WhatsApp og Facebook Messenger har udviklet sig fra simple beskedapps til værktøjer, der kan hjælpe lokale tour guides med at kommunikere med deres kunder. For eksempel giver WhatsApp Business-appen dig mulighed for at chatte med dit dine potentielle kunder, hvilket gør det nemmere for dine kunder at komme i kontakt med dig; plus der er specielle funktioner tilgængelige, såsom automatisk beskedsortering og hurtig respons!
Dine potentielle kunder bruger allerede Messenger på daglig basis. Så lad dem vide, at du er tilgængelig via livebeskeder eller chatbots for hurtige og nemme svartider. At være tilgængelig for folk via deres smartphones er praktisk og sikkert for dem, så de kan være der med dig hele vejen.