løber på stranden

Vi kender det alle. Vi sætter os et mål for, og begynder så småt at træne. Nogle på et højt niveau andre på et lidt lavere niveau. Langsomt kan vi mærke at der sker en udvikling, måske styrketræner du og kan se musklerne komme frem, og fedtet svinde ind. Eller måske løber du ture for at forbedre din kondition. Uanset hvordan du træner, så træner de fleste med henblik på enten at smide de ekstra kilo eller bare komme i bedre form.

Problemet er bare at vi ofte kommer ind i perioder, hvor vi ikke får trænet, og så ender det bare med, at vi må starte forfra igen. En af de ting der kan være med til at sætte din træning på pause er ferien. Det er her man slapper af, og nyder friheden – og ofte er det her at man virkelig kommer ud af form. Du kan dog med helt små trips og tricks holde, i hvert fald, det meste af formen ved lige.

Ændre dine rutiner på ferien

Det hele behøver ikke gå op i lange løbeture og hårde træningspas. For når du er på ferie, så skal der også være plads til at være på ferie. Du kan dog med små ændringer i dine daglige rutiner, holde på både muskelmassen og konditionen:

1. Tag trapperne

Bor du på hotel eller resort, så vil der ofte være trapper. Det kan være op til hotelværelset eller ned til stranden. I stedet for at tage elevatoren hver gang, så tag trappen. For at gøre det bare lidt hårdere, så kan du tage to trin af gangen. På denne måde kan du virkelig holde formen ved lige, og faktisk er det mange gange hurtigere at tage trapperne.

2. Lav styrkeøvelser inden bad

Har du ligger på stranden eller ved poolen hele dagen, så trænger man i den grad til en bad. Prøv dog i stedet for bare at gå i bad, at tage bare 30 sekunders planke. Denne øvelse kan styrke hele kroppen, og holde din muskelmasse ved lige. Vil du have lidt variation kan du også lave lidt armbøjninger eller mavebøjninger.

3. Brug offentlige træningsmuligheder

Syd på er der ofte mikro udendørs træningsfaciliteter, f.eks. nedgravet trampolin, romaskine, hæve-maskine og lignende. 5 minutter på en trampolin og 10 minutter på de øvrige maskiner, det er r rigtig rigtig fin træning.

Simpelt, men godt

Med helt små ændringer, kan du dermed holde formen venlige på ferien, og det er kun dig selv der sætter begrænsninger. Ovenikøbet behøver det ikke at være en belastning at holde formen ved lige. Det kræver bare nogle helt små ændringer.

Category
Tags

No responses yet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *